lørdag 30. oktober 2010

Jinja

Hei! Naa er det ganske lenge siden forrige innlegg her, vi har funnet ut at internettilgangen i Afrika er veldig begrenset... Vi har gjort klare innlegg for de siste dagene, og de blir lagt ut saa snart vi faar mulighet til det.

I forigaars kjoerte vi fra Nairobi tidlig paa morgenen, og satte kursen mot Jinja. Det er en ganske lang tur, saa vi naadde ikke frem den ettermiddagen, og siden det ikke er helt trygt for oss aa kjoere i moerket leide vi oss noen fine straahytter og sov kjempegodt i ordentlige himmelsenger! Det var ganske deilig etter en uke paa et billig hostel. I gaar kjoerte vi videre over grensen fra Kenya til Uganda, og kom frem til Jinja rundt middagstid. Her bor vi paa en slags backpackercamp med folk fra hele verden, og vi bor i ganske store telt med deilige senger i. I dag var det tidlig opp og ut for aa rafte paa Nilen. Det var veldig goey, men ogsaa skremmende naar man falt ut av flaaten og ble dratt under vann uten aa vite hvilken vei som var opp. Likevel klarte alle seg gjennom det, og det var en kul opplevelse. Jeg klarte selvfoelgelig aa bli sinnssykt solbrent selv om jeg hadde paa meg faktor 50 hele dagen, saa naa er jeg ganske redusert med svidde armer og bein, i tillegg til at jeg kloer og har vondt etter at jeg fikk 30 myggstikk paa en kveld.... Men det gaar vel over snart, og jeg har ikke faatt malaria enda. :)

I morgen har vi en dag der vi kan gjoere hva vi vil. Noen skal padle elvekajakk i Nilen, noen skal paa ridesafari, og noen skal bare slappe av, bade i Nilen og kanskje en tur paa spa. Vi blir her i Jinja i et par netter til foer vi drar videre til Kampala paa mandag. Uansett har vi det veldig fint, selv om vi savner dere hjemme i Norge!

- Gyrid

(Beklager hvis det er masse skrivefeil her, jeg ser bare halve skjermen..)

2 kommentarer:

  1. Solbrent og 30 myggstikk høres ikke godt ut, men det er i det minste en trøst at malariaen ikke har festa grepet på deg. Det høres ut for at det er fine og spennende dager, gleder meg til dere får lagt ut flere oppdateringer.

    Alt er som det skal være her hjemme - nyt turen videre!!!

    Gyrids mamma.

    SvarSlett
  2. Det er godt å høre att dere har det braa, men må si vi savner dere syyykt hjemme her i norge, iallefall gjør jeg det :D håper dere har tatt mange fine å koselige bilde som vi kan få se :D

    Dere må fortsatt ha en kjempe fint tur vidre :D

    Klem Jill +++

    SvarSlett